Trussardi staat voor een levensstijl met uitmuntendheid als uitgangspunt. Het merk vertegenwoordigt de kracht en creativiteit van het modehuis en de waarden van een familie. De parfums, mode en restaurants bezitten allemaal die kernwaarden van een merk dat meer dan een eeuw geleden geboren is onder de vlag van kwaliteit.
Opgericht in Bergamo (Italië) door Dante Trussardi in 1911. Sindsdien produceert Trussardi prachtige kleding en accessoires voor dames en heren. Zowel in de mode als op culinair en artistiek vlak weet Trussardi zijn ervaring uit het verleden te combineren met het enthousiasme en ideeën van nu. Het krachtige erfgoed dat Trussardi door de jaren heen heeft opgebouwd ondersteunt het motto van adembenemende creaties en hoogwaardige kwaliteit.
Riflesso Blue Vibe is gemaakt voor de sportieve, passievolle en artistieke jonge man die er een goede ‘work-life balance’ op na houdt. Hij is succesvol, urban én sexy.
DE NAAM
Italiaans, duidelijk en universeel. Riflesso betekent ‘reflectie’ in het Italiaans en roept het beeld op van een man die in de spiegel kijkt en zijn verleden en toekomst met elkaar verbindt. Blue Vibe beschrijft het lifestyle gevoel van de jonge, drukke en succesvolle man.
DE MAN
Trussardi Riflesso Blue Vibe is gemaakt voor de sportieve, passievolle en artistieke jonge man die er een goede ‘work-life balance’ op na houdt. Hij is succesvol, urban én sexy.
DE FLACON EN VERPAKKING
De magnetisch blauwe 30-, 50- en 100 ml flacons en verpakkingen reflecteren de kleur van lifestyle en vrijheid. De limoengroene details weerspiegelen de creatieve en rebelse energie van Riflesso Blue Vibe. De magnetisch blauwe kleur reflecteert de kleur van lifestyle en vrijheid en de limoengroene details weerspiegelen de creatieve en rebelse energie van Riflesso Blue Vibe.
HET GEUR
Véronique Nyberg heeft de geurpiramide van Riflesso Blue Vibe opgebouwd rondom contrasten: warm versus koud, rationeel maar ook emotioneel en zoet in combinatie met bitter. Het resultaat is een aromatisch, oriëntaals en houtachtig parfum. Het resultaat is een aromatisch, oriëntaals en houtachtig parfum.
In 2011 bestond Trussardi 100 jaar en om dit heugelijke feit te vieren en het harde werken te bezegelen, lanceerden Trussardi de vernieuwde Trussardi Donna en Uomo parfums. De twee geuren zijn een moderne interpretatie van en een eerbetoon aan de eerste Trussardi parfums die in de jaren ’80 zijn geïntroduceerd.
Donna, een moderne vrouw: sterk en zacht, ironisch en vastberaden en mooi met haar betoverende parfum, is vastbesloten om terug te keren naar de man waar ze van houdt: Uomo. Uomo, mannelijk met zijn geraffineerde en elegante parfum, is bereid om alles op het spel te zetten voor Donna. Hij voelde en wist dat ze terug zou komen. Donna en Uomo spelen het spel der liefde, ze achtervolgen elkaar. Ze ontmoeten elkaar. De één vecht met de ander totdat ze uiteindelijk bij elkaar komen. De kracht van emotie en sensualiteit lossen ieder probleem op. Omdat het niet over is. Nog niet.
Trussardi Donna drukt een moderne vrouwelijkheid uit vol charisma, aura, sensualiteit, allure en luxe. Het bloemige en oriëntaalse parfum belichaamt de puurheid en passie van wit en is het perfecte compliment op haar stralende schoonheid.
Trussardi Uomo is een levendig en modern Eau de Toilette dat met stijl gedragen dient te worden. Het fougère en houtachtige parfum is de essentie van mannelijkheid en draagt geraffineerde elegantie uit.
Het Italiaanse modehuis Trussardi werd in 1911 opgericht in Bergamo door Dante Trussardi en zette zichzelf op de kaart als producent van luxueuze lederen handschoenen. Het bedrijf wordt tot op de dag van vandaag gerund door de familie Trussardi. Aan het roer staan Gaia Trussardi, als Creative Director en haar broer Tomaso Trussardi als CEO van het modebedrijf.
De Milanese modestijl van Trussardi kenmerkt zich door het vele gebruik van accessoires en omarmt een tijdloze elegantie. Van lederwaren tot jeans en van tassen tot brillen, Trussardi bedient de mode industrie van A tot Z. Trussardi kleedt zelfs de spelers van voetbalclub Juventus.
Naast het produceren van de mooiste modecreaties, is Trussardi ook actief in o.a. kunst, parfums, design en food. Met de non-profit organisatie Fondazione Nicola Trussardi wordt hedendaagse kunst tentoongesteld op historische locaties in Milaan, in de vorm van grootschalige tentoonstellingen, die volledig kosteloos zijn voor het publiek. Daarnaast ontwerpt Trussardi o.a. fietsen, interieurs en bureau accessoires en heeft het merk prestigieuze partnerschappen met Alitalia, Alfa Romeo, Vespa en Mini. Tevens geeft Trussardi gasten een impressie van de Italiaanse cultuur met een verfijnd menu en een elegante service in de eetgelegenheden Il Ristorante Trussardi Alla Scala en Cafe Trussardi.
In 1970 was Trussardi de eerste ontwerper die een logo aannam om al zijn producten mee te identificeren. Het iconische ‘Greyhound’ logo staat symbool voor edele kracht, elegantie, dynamiek, snelheid en een aanzienlijke stamboom, wat hem de perfecte mascotte maakt voor het merk Trussardi.
Ontdek de Trussardi Spring/Summer 2018 collectie voor dames en heren. Gaia Trussardi introduceerde een eigentijdse collectie met meer focus, maar met behoud van het Italiaanse traditionalisme. Gaia Trussardi werd voor deze collectie geïnspireerd door de vrije en ondernemende geest van grootse vrouwelijke avonturiers, zoals Amelia Earhart.