Coach, opgericht in 1941 in het hart van Manhattan, is vandaag de dag hét it bag- en accessoiremerk. Met creatief directeur Stuart Vevers aan het roer vaart Coach een nieuwe koers: van toegankelijke luxe items naar moderne, meer uitgesproken en gedurfde mode.
De collecties van Stuart Vevers voor vrouwen en mannen zijn ongedwongen en persoonlijk, met een stadse twist. Aangezien parfum een zeer belangrijke rol speelt in het verhaal van Coach, was Stuart betrokken bij iedere stap in het creatieve proces waardoor een authentieke weerspiegeling van het merk gewaarborgd was en Coach Eau de Parfum het levenslicht zag.
“I wanted to create a fragrance that represents Coach’s free- spirited attitude, crafting a scent that is individual, authentic and cool.”
Stuart Vevers
Coach Eau de Parfum is geïnspireerd door de spontane energie en de stadse stijl van New York. Het is een geur vol contrasten - energiek en sprankelend, en tegelijkertijd sensueel en vrouwelijk.
Het parfum, gecreëerd door parfumeurs Anne Flipo en Juliette Karagueuzoglou, opentmet stralende en sprankelende framboos en geeft zich over aan romige Turkse rozen voordat het overgaat in een sensuele, suèdeachtige musk noot in de basis.
Als ode aan het erfgoed van het oorspronkelijke Amerikaanse lederwarenhuis, refereert de vrouwelijke, ovale flacon naar de iconische kenmerken van Coach. De spraycap heeft de vorm van een goudkleurig draaislot (turnlock) die de onmiskenbare sluiting van de Coach tassen nabootst. Het logo met het paard en wagen, een langdurig symbool van het vakmanschap van Coach, is op subtiele wijze in het glas gegraveerd.
Actrice Chloë Grace Moretz schittert in de campagne, geschoten door Steven Meisel. In de campagne begint ze aan een road trip, het ultieme Amerikaanse overgangsritueel naar volwassenheid. Op weg naar New York in een klassieke Cadillac wordt het vrijgevochten karakter en de innerlijke schoonheid van Chloë perfect gevangen door Meisel.
Stuart Vevers, creatief directeur van Coach, selecteerde Chloë Grace Moretz als het gezicht voor de parfumcampagne. De afgelopen twee jaar werkte ze nauw samen met het merk en belichaamt de waarden van Coach perfect - een all-American girl die jeugdig, modern en authentiek is met haar natuurlijke schoonheid en vrije geest. Chloë startte op de vroege leeftijd van zeven jaar met acteren. Op haar 18e heeft ze al in 30 veelgeprezen films gespeeld.
"Het is een eer om het gezicht van dit parfum te zijn," zegt Chloe. "I houd van alles van Coach. Het is modern en vrolijk. Het vangt op perfecte wijze de geest, energie en opwinding waarvoor Stuart heeft gezorgd bij Coach."
Chloë Grace Moretz
Coach for Men roept een gevoel op. Het is energiek, zelfbewust en 'cool'. Het heeft een New Yorkse houding, een Amerikaanse authenticiteit. Het vangt alles waar Coach voor staat; vasthoudendheid en geaardheid, gecombineerd met een moderne geest van jeugdige mogelijkheid, levendige optimisme en vrijheid. De geur symboliseert de geest van Coach; een alledaagse luxe, een handtekening die een langdurige indruk achterlaat en net als alle andere dingen is Coach for Men gecreëerd om voort te bestaan.
Stuart Vevers, creatief directeur van Coach, selecteerde James Franco als het gezicht voor de parfumcampagne. Als acteur, regisseur, schrijver, artiest en filantroop belichaamt James Franco het creatieve, zelfbewuste, nieuwsgierige en de eigen stijl van de Coach man. Hij is dynamisch, uitdagend, aantrekkelijk en heeft meerdere gezichten. Hij weet de verschillende aspecten van zijn karakter harmonieus te verenigen; stoer doch elegant, onbevreesd en dapper, bedachtzaam maar weet wat hij wil. Hij heeft een rebelse spirit en is destijds dan ook perfect gecast voor zijn rol als James Dean.