De Duitse modeontwerper Karl Lagerfeld, ook wel de ‘Kaiser of Fashion’ is één van de meest invloedrijke couturiers van de wereld. Lagerfeld is sinds 1983 hoofdontwerper bij Chanel en begon in 1984 zijn eigen label, waarmee hij naast iconische modecollecties met kleurcode zwart - wit ook hoogwaardige parfums heeft gelanceerd.
Karl Lagerfeld is naast zijn modecollecties befaamd om zijn iconische look; zijn zwarte leren handschoenen, kraakwitte hemd, zijn grijze lange haar en nooit zonder zijn beroemde modekat Choupette. Karl Lagerfeld parfums zijn edgy, elegant en klassiek met een gedurfd en modern randje. Afgewerkt met metalen accenten sluit het design van de parfums naadloos aan op de stijl en rock attitude van Karl Lagerfeld.
Karl Lagerfeld begint zijn eigen hospitality merk onder de naam Karl Lagerfd Hotels & Resorts. Karl Lagerfeld’s passie voor hotels was reeds bekend en hij ontwierp al eerder 270 kamers voor een zes sterren hotel in Macau (China). Met dit nieuwe avontuur mag Lagerfeld zijn luxe design esthetiek loslaten op projecten zoals hotels, resorts, restaurants en privé clubs.
CEO Pierpaolo Righi van Karl Lagerfeld over de nieuwe weg die Karl Lagerfeld inslaat: “De uitbreiding van Karl Lagerfeld in de hospitality sector reflecteert de grote plannen en visie die wij hebben voor Karl Lagerfeld als zijnde lifestyle merk”. Binnenkort kan je dus in je Karl Lagerfeld outfit, met een Choupette Iphone cover lunchen van een Karl Lagerfeld bord in een Karl Lagerfeld restaurant, dat ook nog eens gevestigd is in een Karl Lagerfeld resort. World domination!
1.Karl Lagerfeld spreekt maar liefst vier talen: Duits, Frans, Engels en Italiaans.
2.Karl is een fervent fotograaf. Hij schoot bijna elke campagne voor Chanel en Karl Lagerfeld zelf.
3.Karl is een echte boekenwurm. In totaal heeft hij al meer dan 300.000 boeken.
4.Karl houdt erg van bont en dat is ook vaak in zijn collecties te zien. Toen het anti-bontcomité Karl daarmee confronteerde, schreeuwde hij: “You eat meat and you wear leather, so shut up. I have no time for zis foolishness!”
5.Karl veranderde zijn naam van Lagerfeldt naar Lagerfeld om commerciëler over te komen.
6. Karl startte zijn modecarrière in 1955, op 17-jarige leeftijd bij Balmain als assistent van Pierre Balmain.
7. Karl heeft een eigen digitale krant, genaamd The Daily Karl.
8. Karl heeft nooit een mode opleiding gevold. Hij gelooft dat het leven zelf de ware les is.
9. Karl’s kat Choupette heeft twee persoonlijke verzorgers die aan al haar wensen voldoen.
10. De Karl Lagerfeld collecties bestaan naast modecollecties uit accessoires, tassen, schoenen, zonnebrillen, sieraden, lifestyle en last but not least parfums.
Na de lancering van het parfumduo in 2014, breidt KARL LAGERFELD zijn parfumcollectie uit met twee nieuwe parfums waarin de Franse expertise nog sterker naar voren komt. Hij brengt de avant-gardistische visie van fashion over op kostbare ingrediënten die gebruikt worden bij het samenstellen van parfums en herinterpreteert op deze manier symbolische geurnoten.
In Parfums Matières stelt KARL LAGERFELD kostbare geuren samen, unieke creaties opgebouwd rondom steringrediënten binnen de parfumerie. Twee parfums die gepresenteerd worden als een duo, voor vrouwen en mannen, ontworpen om zo dicht mogelijk op de huid te dragen, zoals een geurige stof. De geurnoten onthullen hun tastbare aanwezigheid door de huid te omhullen met een nieuwe elegantie.
Een fruitig en bloemig Eau de Parfum dat de huid omhult met een verfijnde elegantie en classicisme met een moderne twist, gecreëerd door Emilie Coppermann.
Dit stralende parfum is de perfecte balans tussen frisheid en puurheid, en speelt met het begrip vrouwelijkheid. Poederige, fluweelzachte noten verheffen zachtheid tot sublieme elegantie en zorgen voor ongekende effecten op de huid. De geur en zijn aura glijden over de huid waarbij het een sensueel spoor achterlaat.
Deze frisse en houtachtige Eau de Toilette van parfumeur Christophe Raynaud viert de volheid van vetiver in een gelaagde compositie. Zowel krachtig als subtiel, warm als koel, belichaamt dit nobele hout met majestueuze contrasten de ultieme, mannelijke geurnoot.
In de top onthullen roze grapefruit en bloedsinaasappel een stralende, sprankelende energie versterkt door de aromatische frisheid van gekneusde muntblaadjes. De geur wordt verder aangekleed met een vleugje geranium dat een subtiele hint van roos bevat dat resoneert in contact met de diepe, gelaagde noten van ambrox en patchouli om het elegante vetiver te versterken. Dan komt, met gedempte noten, het muskakkoord naar boven dat het intens houtachtige karakter van dit parfum omhult met liefkozende warmte.